Rolul influencerilor în promovarea online

Ce este un influencer?

Influencer-ul este un individ care are puterea de a influența deciziile de cumpărare ale urmăritorilor săi, prin autoritatea sa, prin poziția pe care o deține, prin cunoștințele și relația pe care o are cu publicul său. Rolul influencerilor în promovarea online este de a-și ghida fanii și de a le oferi soluții la problemele pe care le au.

Social media s-a dezvoltat foarte mult în ultima perioadă. Aproximativ 45% din populația globului este activă pe rețelele de socializare. Tocmai de aceea, aceste persoane au nevoie de influenceri care să le ghideze deciziile pe care le iau.

În Social media, influencerii sunt persoane care și-au construit o reputație, un nume, datorită cunoștințelor pe care le au într-un anumit domeniu. Aceștia postează zilnic pe diferite rețele de socializare, postări centrate pe o anumită nișă și generează reacții, comentarii și aprecieri din partea fanilor.

Brandurile apreciază și se axează mult pe sprijinul influencerilor în promovare, tocmai datorită relației și apropierii dintre influenceri și publicul acestora. Sunt instrumente foarte eficiente de promovare, deoarece le este foarte ușor să își încurajeze audiența să cumpere un anumit produs. Rolul influencerilor în promovarea online este de incontestabil.

Tipuri de influenceri:

  • în funcție de audiență

Mega-influenceri – sunt cei care au un număr foarte mare de urmăritori pe rețelele de socializare.De obicei în această categorie intră vedetele, persoanele publice care și-au construit renumele în mediul offline.

Macro-influenceri – aceștia sunt cu un pas în spate față de mega-influenceri și sunt mai accesibili ca influencer marketeri.

 Ei au între 40000 și un milion de urmăritori pe o rețea de socializare. 

Micro-influenceri – sunt oameni obișnuiți care și-au câștigat urmăritori datorită cunoștințelor pe care le dețin într-un anumit domeniu. Ei pot avea între 1000 și 40000 de urmăritori pe o singură platformă de socializare.

Nano-influenceri – cel mai nou tip de influenceri. Aceștia au un număr mic de urmăritori, deoarece sunt experți într-un domeniu foarte puțin cunoscut sau extrem de specializat.

  • în funcție de conținut

Bloggerii

Youtuberi

Podcasteri

Creatori de conținut pe rețelele de socializare

Calitățile unui adevărat influencer

  1. Relevanță – brandurile nu ar trebui să colaboreze și să lucreze cu un influencer care nu este expert pe nișa lui. Nu alegeți un influencer care este expert în toate domeniile și care de fapt nu îl cunoaște pe niciunul. Alegeți o persoană care este relevantă pentru afacerea voastră. Este important să afli dacă tipul de conținut pe care îl creează acest influencer este aliniat cu mesajul afacerii tale.
  2. Autenticitate – este o calitate esențială pe care trebuie să o aibă orice influencer pentru a-și atrage și menține urmăritori. Conținutul pe care îl generează trebuie să fie cât mai autentic cu putință.
  3. Implicarea comunității – cum poți verifica gradul de implicare dintre influencer și urmăritorii săi? Poți urmări numărul de comentarii, distribuiri și aprecieri pe care le înregistrează postările lor pe rețelele de socializare.
  4. Frecvența – de asemenea, este important să evaluați frecvența cu care postează conținut pe rețelele de socializare influencer-ul. Brandurile caută persoane care sunt capabile să aibă un impact major asupra publicului prin postările pe care le creează, de aceea este esențial să cerceteze cât de des postează.
  5. Vizibilitate (Reach) – pot exista influenceri care au un reach foarte bun, multe vizualizări pe un anumit canal, dar cu puține reacții. Asta înseamnă o implicare redusă a comunității care se poate datora unui conținut slab calitativ. Vizibilitatea influencerului în mediul online este importantă, însă ea trebuie să fie completată și de engagement-ul audienței pentru a demonstra valoarea pe care o are acesta.

Așadar, influencerul trebuie să reprezinte un element de marketing care să întregească strategia de promovare a afacerii tale, cu rolul de a genera noi potențiali clienți și de a crește vânzările.

Rolul influencerilor în promovarea online

Beneficiile pe care ți le poate aduce colaborarea cu un influencer marketer în promovarea afacerii tale

  • Crește gradul de încredere – influencerii au construit relații, credibilitate și încredere cu fanii lor. Oamenii respectă conținutul distribuit de aceștia și recomandările lor.
  • Îmbunătățește gradul de conștientizare
  • Atinge publicul tău țintă
  • Oferă valoare audienței tale – livrează conținut care rezolvă probleme, oferă soluții, educă și inspiră publicul dorit. Conținutul influencerilor este adaptat nevoilor persoanelor cărora li se adresează.
  • Construiește parteneriate de succes – conectarea cu un influencer poate fi începutul unei relații puternice.