Tendințe în Social Media – cum evoluează rețelele sociale
O bună parte din viața noastră se desfășoară în Social Media. Cu atât mai mult acum odată cu nevoia de distanțare socială. Social Media a devenit pentru mulți dintre noi o rutină. Ne verificăm conturile personale dimineața, când ne trezim, iar seara, de multe ori adormim cu telefonul în mână, deschis pe contul de Facebook sau Instagram.
Aproximativ 50% din populația globului utilizează rețelele de socializare.
Facebook rămâne cea mai populară rețea de socializare din lume. În anul 2020 Facebook avea aproximativ 2,6 miliarde de utilizatori activi. Nu e de mirare faptul că Facebook dă startul celor mai inovative tendințe în Social Media.
Iată cum arăta clasamentul celor mai utilizate rețele de socializare la nivel mondial, la începutul anului:
Importanța Social Media în viața consumatorilor îi determină în permanență pe oamenii de marketing să își îmbunătățească reclamele și să le readapteze noilor trenduri. Pe lângă schimbările constante din mediul virtual, suprasolicitarea cu conținut a rețelelor de socializare reprezintă o altă provocare pe care marketerii și companiile trebuie să o depășească cu succes.
Soluția ar fi crearea unei strategii solide de comunicare pe care să o updateze mereu. Maniera în care oamenii „consumă” conținutul din Social Media s-a modificat de-a lungul timpului. Ei nu mai stau să citească conținut. Tocmai de aceea formatele de tipul Stories prind atât de bine în rândul publicului.
Publicul utilizează rețelele de socializare drept o metodă de petrecere a timpului liber, de aceea își doresc conținut scurt, atractiv, care nu necesită prea multă atenție. Așadar Instagram Stories și Facebook Stories câștigă tot mai mult teren în rândul consumatorilor, de aceea ar trebui să fie incluse în planul de comunicare al marketerilor.
Tendințe în Social Media
Conținutul video
Conținutul de tip video este cel mai accesat în momentul actual și conform unui studiu realizat de Cisco, până în anul 2022, 82% din tot conținutul publicat pe rețelele de socializare va fi în format video. Indiferent că vorbim despre filmulețe scurte sau mai lungi, precum cele postate pe Youtube, videoclipurile reprezintă viitorul Social Media. Dacă nu creezi încă conținut video, ar trebui să începi. Indiferent că este dedicat postărilor pe rețelele de socializare sau pentru reclame, conținutul video trebuie să predomine. Poți începe cu videoclipuri scurte pe care să le postezi în Story-uri.
Cele mai cunoscute rețele de socializare sunt Facebook și Instagram. Ușor-ușor au apărut și alte rețele de nișă, care încep să devină tot mai populare. Printre acestea se numără și rețeaua Tik Tok. Dacă la început era accesată doar de publicul adolescent, în momentul de față publicul variază ca vârstă. Companiile B2B preferă LinkedIn-ul ca rețea de promovare.
E-commerce-ul
De asemenea, comerțul pe rețelele de socializare a început să se dezvolte tot mai mult și devine un concurent al magazinelor online, cât și al celor offline. Această tendință este în continuă expansiune și va continua mult timp de-acum înainte.
Influencerii
Influencerii sunt foarte prezenți pe rețelele de socializare și vor rămâne multă vreme. Aceștia primesc sume exorbitante de bani pentru promovarea mărcilor. Numărul influencer-ilor din social media crește pe zi ce trece și la fel și cheltuielile companiilor cu acest gen de promovare. Totuși, pentru companii este mai accesibil să investeasă în influenceri decât în campanii plătite, iar rezultatele sunt pe măsura așteptărilor. În viitor, din ce în ce mai mulți oameni de marketing vor opta să lucreze cu influenceri.
Deformarea realității în social media este tot mai prezentă. Prin intermediul unor elemente digitale, se deformează realitatea, schimbându-se modul în care arată efectiv lucrurile. Aici se încadrează bine cunoscutele filtre foto de la Instagram. În viitor această tendință va fi adoptată și de alte rețele de socializare.
Social Media s-a transformat de-a lungul timpului dintr-o platformă pe care oamenii împărtășeau fișiere foto și video. O platformă de vânzare cu amănuntul și chiar un canal de servicii pentru clienți. Multe mărci au început să utilizeze canalele de socializare drept o metodă de oferire a serviciilor către clienți.
În momentul de față, aproape fiecare brand deține o pagină pe o platformă de socializare, iar în cazul în care clienții vor să comunice cu el, îl vor contacta prin intermediul social media. Este o metodă mult mai simplă și mai rapidă. Numărul de interacțiuni între clienți și mărci crește tot mai mult pe rețelele de socializare, iar acestea tind să devină recunoscute drept un canal sigur pentru oferirea de servicii către clienți. În plus, mărcile vor fi nevoite să își trateze foarte bine clienții deoarece comportamentul lor este vizibil și transparent în social media.
Personalizarea conținutului și geo-targetarea
Personalizarea conținutului din social media în funcție de audiențe este foarte importantă. Momentan conținutul postat pe rețelele de socializare nu se poate personaliza în funcție de segmentele de public, dar se poate personaliza conținutul campaniilor de promovare plătite.
Targetarea locală devine din ce în ce mai importantă în social media. Multe branduri folosesc targetarea audiențelor în funcție de locație pentru a atrage oamenii dintr-o anumită arie geografică.
O metodă comună prin care brandurile atrag audiența locală este prin geo-etichetarea postărilor și a poveștilor. Geo-targetarea funcționează mai ales pentru postările promovate, deoarece te ajută să îți setezi audiențele în funcție de localizarea lor geografică, astfel încât postările tale să se adreseze publicului interesat de produsele sau serviciile tale care se află în apropiere. Geo-targetarea este de asemenea, foarte utilă în cazul promovării evenimentelor și conferințelor, deoarece se adresează doar publicului aflat în zona geografică în care va avea loc evenimentul.
Comunitățile social media
Se vor dezvolta adevărate comunități social media, grupuri sociale create de branduri pentru a oferi o platformă pentru clienții lor. De obicei, acestea sunt grupuri private, în cadrul cărora oamenii vorbesc despre interesele lor comune. Grupurile de facebook sunt un exemplu în ceea ce privește comunitățile sociale. Acestea adună laolaltă persoane cu interese comune. Membrii grupului poartă discuții pe diferite teme, își împărtășesc experiențele și caută soluții pentru provocările cu care se confruntă.
Brandurile pot folosi grupurile sociale pentru a lansa noi produse, pentru a obține feedback-ul clienților și pentru a obține sfaturi despre îmbunătățirea serviciilor sau a produselor oferite.
Acestea sunt câteva dintre tendințele din social media care vor domina anul 2020 și se vor extinde și în viitor. Rețelele de socializare reprezintă un spațiu dinamic și competitiv, de aceea trebuie să fii la curent în permanență cu modificările apărute și să le folosești în avantajul afacerii tale.