Despre emoticoane – cum colorează ele rețelele de socializare

Emoticoanele sau „emoji”  în mediul online

Ce sunt emoticoanele?

Emoticoanele sunt pictograme formate dintr-o combinație de semne de punctuație, litere și numere, care ajută internauții să exprime mult mai ușor ceea ce simt pe parcursul unei conversații în mediul online.

Ele au fost inventate în anul 1999 de către un artist japonez pe nume Shigetaka Kurita pentru a fi utilizate exclusiv de către internauții japonezi. Kurita și-a propus să creeze o interfață care să transmită informații prin grafică, fără a folosi cuvintele. Setul său original cuprindea 176 de pictograme. Acestea includeau simboluri care prezentau informații (soare, nori, umbrelă, om de zăpadă, etc.). A adăugat câteva personaje pentru exprimarea emoției, dar nu acesta a fost scopul pentru care a creat emoticoanele. Acest set inițial nu includea fețe zâmbitoare, cele care sunt atât de utilizate astăzi pe rețelele de socializare.

Emoticoanele au devenit foarte rapid populare în Japonia și au determinat companiile de telefonie concurente să își creeze propriile seturi de emoji. Primele emoticoane erau destul de simple. Ele au devenit mai sofisticate după 20 de ani.

Ulterior emoticoanele s-au răspândit în toată lumea.
Data de 17 iulie a fost recunoscută oficial drept Ziua Mondială a Emoticoanelor.

Utilizarea de emoticoane pe rețelele de socializare

Emoji au devenit foarte importante pe rețelele de socializare deoarece exprimă foarte ușor și explicit emoțiile din postările create. S-a dovedit faptul că oamenii procesează de 60 000 de ori mai rapid o imagine decât un text. Astfel, emoticonul a devenit o emblemă pentru social media prin intermediul căruia se comunică instantaneu emoțiile dorite.

Facebook a realizat avantajul lor cu câțiva ani în urmă, când au înlocuit butonul de Like cu un set de 6 emoticoane pe care le poți selecta, în funcție de emoția pe care ți-o trezește postarea respectivă. Butonul de Like nu era potrivit pentru toate tipurile de postări, de exemplu în cazul postărilor care anunțau un deces nu era adecvat să dai un Like.

Utilizarea de emoticoane pe rețelele de socializare a crescut gradul de implicare în postări al utilizatorilor. Greșeala pe care o pot face utilizatorii este alegerea nepotrivită a emoticonului. Este foarte important să cunoști semnificația lor înainte de a le folosi. De asemenea, marketerii trebuie să fie foarte atenți la datele demografice ale audienței atunci când folosesc emoji. De exemplu, o postare dedicată generației Baby Boomers nu poate include aceleași emoticoane ca una destinată generației Millennials.

Emoticoanele folosite în postări de către branduri au rolul de a le umaniza, de a arăta apropierea brandului față de clienții săi. Totuși nu trebuie să cădem în capcana emoticoanelor și să le folosim la extrem, deoarece nu este indicat nici să le folosim în mod exagerat în postări.

Important este să ne cunoaștem foarte bine publicul pentru a ne adapta stilul de comunicare și emoticoanele în funcție de specificul acestuia.