Cum să utilizezi eficient hashtag-urile pe Facebook

Hashtag-urile pe Facebook

Ne este cunoscut faptul că hashtag-urile sunt foarte prezente pe rețelele de socializare, însă ajută să le utilizăm în strategiile de marketing?

Înainte de a le utiliza ar trebui să le găsim pe cele care sunt relevante pentru afacerea/brandul nostru și să nu facem abuz de ele. S-a dovedit că prea multe hashtag-uri în postări nu sunt eficiente, dimpotrivă, pot avea efectul opus.

Hashtag-urile au apărut pe Facebook în anul 2015. Dat fiind faptul că limita ideală, conform celor de la Facebook, în care ar trebui să se încadreze o postare este situată între 40 și 80 de caractere, utilizarea hashtag-urilor ar trebui limitată destul de mult.

Pe Facebook veți putea observa că unele mărci ignoră total hashtag-urile, în timp ce alții le folosesc în postări după cum consideră ei că se potrivesc.

Avantajele utilizării #hashtag-urilor pe Facebook:

  • hashtag-urile fac ca postările tale să fie mult mai ușor de căutat. Hashtag-urile ajută la evidențierea anumitor campanii sau postări pe care le-ar putea căuta utilizatorii;
  • hashtag-urile fac postările tale mult mai interactive;
  • hashtag-urile funcționează pe principiul „Less is more”. Postările cu un singur hashtag au cel mai mare număr de interacțiuni.

Un studiu realizat de Social Bakers a arătat cum influențează numărul de hashtag-uri utilizate într-o postare interacțiunile cu postarea respectivă.

  • Postările cu 1-2 hashtag-uri au avut o medie de 593 de interacțiuni
  • Postările cu 3-5 hashtag-uri au avut în medie 416 interacțiuni
  • Postările cu 6-10 hashtag-uri au avut în medie 307 interacțiuni
  • Postările cu mai mult de 10 hashtag-uri au avut în medie 188 de interacțiuni

De aici deducem faptul că odată cu creșterea numărului de hashtag-uri, scade numărul interacțiunilor cu postarea. Acestea pot deveni supărătoare pentru utilizatori. Un număr de 2-3 hashtag-uri este ideal pentru postări.

Iată răspunsul specialiștilor cu privire la utilizarea hashtag-urilor în strategia de marketing a brandurilor

  1. O afacere ar trebui să utilizeze hashtag-urile numai dacă sunt folosite corect. Este complet inutil să adăugați o multitudine de hashtag-uri doar de dragul de a le avea sau să adăugați hashtag-uri pe care nu le va monitoriza nimeni. Folosiți 1-2 hashtag-uri doar atunci când au sens și sunt relevante. Pe baza lor oamenii pot filtra rezultatele pentru a găsi conversații relevante pe același subiect. (…) Folosiți hashtag-urile cu înțelepciune, cu scopul pentru care au fost create.  – Ian Cleary, Razor Social

  2. Utilizați hashtag-urile, dar nu faceți abuz de ele. Hashtag-urile conecteză conținutul vostru cu alți oameni care vorbesc despre același lucru sau care caută informații despre un anumit lucru. De exemplu, dacă scrii un articol despre utilizarea Facebook în afaceri și folosești hashtag-ul #FacebookTips, conținutul tău va fi găsit mult mai ușor. Ajută practic afacerile să acceseze mai multe audiențe, fără plată. – Peg Fitzpatrick, Canva

  3. Ne întrebăm în permanență dacă contează hashtag-urile pe Facebook. Părerile sunt împărțite. Dacă publicul tău este foarte activ în social media sigur va reacționa la hashtag-uri. Dacă publicul nu este foarte atras de spațiul acesta social, le va ignora, pentru el hashtag-urile nu vor însemna nimic (asta în cazul în care nu ai folosit prea multe). Concluzia este că nu prea poți greși utilizându-le. Cei care nu prea au legătură cu social media nu le vor da importanță, dar dacă le vei folosi, este posibil ca cineva atras de social media să îți găsească postarea în timp ce parcurge hashtag-urile. – Mike Gingerich of TabSite

Deși poate în momentul de față hashtag-urile și-au mai pierdut din importanță, ele încă sunt prezente pe Facebook. Hashtag-urile încă pot oferi oamenilor de marketing modalități de a experimenta și în fond, cine știe ce alte surprize mai pregătește în viitor Facebook cu privire la ele.